onsdag 4. august 2010

Uke 112, dag 3: Skeier ut med bær …





Morgenvekt: 94,4 kilo. Surt å gå opp! :-( Vekten var lavere for en dag eller to siden.

FROKOST
Eggerøre, tunge, agurk og majones. Vann, grønn te og kaffe med fløte.

LUNSJ
2 speilegg med ost, vann og grønn te.

MIDDAG
Kylling-/kalkunburgere med speilegg. Agurk. Majones og masse klippet grønt. Vann.

KAFFE
Bringebær med fløte, kaffe med fløte

KVELDS
Bringebær med fløte, grønn te

I dag har jeg vel sabotert meg selv ved å spise en hel liten kurv med bringebær, fordelt på kaffe og kvelds. Har lest mye Skaldeman i det siste. Hvis han har rett, så må jeg nok droppe bær, grønnsaker, nøtter - og kanskje melkeprodukter. Må ned til mere rent fett og protein - hvis jeg virkelig vil ned i vekt. Så jeg må jo spekulere på hva jeg virkelig vil og hvor sterkt jeg ønsker å nå målet. Hvis jeg ikke er villig til å gi avkall på bær og det andre - vil jeg virkelig hardt nok? Har jeg virkelig tro på at jeg kan klare det? Jeg er sliten, og tankene er uklare …

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med og bare veie seg en dag i uken? Da blir du kanskje ikke så besatt av å gå opp noen gr?
Selv har jeg lagt veiingen til Lørdag/Søndag. (den dagen jeg kan sove litt ekstra og føle meg uthvilt)

Fru Løvetann sa...

Hei

Takk for innspill, men jeg opplever ikke at jeg er "besatt" av å gå opp noen gram. Får du inntrykk av det i bloggen min?

Jeg synes daglig veiing gir meg god oversikt og trives best med å vite fakta underveis. Hvis jeg bare skulle veid meg en gang i uken ville jeg jo lære mindre om hva som påvirker vekten min. F.eks. hvis jeg spiste salt mat fredag og hadde ukens veiing lørdag ville jo hele ukevekten bli påvirket av noe som bare skjedde en kveld. Jeg synes det er bedre å følge med hver dag.

Men sånn er vi ulike. Jeg vet at det er flere enn deg som trives best med bare ukeveiing.

I høyre spalte, lenger nede på siden finner du fredagsvektene mine. De gir jo et bilde av utviklingen gjennom to år på diett.

Refleksjonene over årsakene til mitt manglende vekttap må sees i den sammenheng at jeg etter 49 uker på ketolyse var nede i 88 kilo. (Og "bare" hadde 18 kilo igjen til målet mitt, som er 70 kilo.) Så har jeg gått opp igjen, og i det siste året har ligget mellom 92 og 96 kilo. Jeg sitter fast på et platå, og må finne ut hva jeg skal gjøre for å bryte gjennom og gå nedover igjen.

:-)