tirsdag 24. august 2010

Uke 115, dag 2: Hurra - det går nedover!!!





Etter flere dagers skalding men ingen veiing, var det veldig kjekt å stige på badevekten i dag:

Morgenvekt: 92 kilo

Hurra!!! Dette gjør meg meget optimistisk i forhold til et jafs med vektnedgang før jul! Mitt første mål er 88 kilo, som jeg var nede i for vel et års tid siden. Og så nedover 80-tallet … drømme, drømme …

Det er klart det blir et savn med mindre grønt og ingen bær osv. Men jeg tilhører helt åpenbart den gruppen Skaldeman kaller 50+, og da må det så hard lut til. Jeg leser nå hans bok "GI-null" og vil gradvis gå over til den maten for de som er aller mest følsomme for karbohydrater. Forhåpentligvis vil jeg tåle mer karbohydrater når (!) jeg er kommet ned i målvekten min, som er 70 kg.

"GI-Noll! är grupperat i tre klasser, 50 kg+, 25 kg+ och 10 kg+. Du kan välja program och recept efter din nuvarande vikt, eller efter din ambitionsnivå. Om du räknar dig till de gravt sockerkänsliga bör du välja 50+ eller 25+. Läs gruppbeskrivningarna och se var du hör hemma." (Klikk HER for å lese mer om boken på Skaldemans nettside.)

Jeg kopierer de sidene i boken "GI-null" som gjelder 50+gruppen, så kan jeg ha dem lett tilgjengelig i vesken.

Skaldeman skriver en del om "forholdstall", det er matematikk som jeg kjenner byr meg sterkt imot å sette meg inn i. Men jeg må nok prøve, hvis jeg skal få effekt av dette. Foreløpig har jeg fått med meg - hvis jeg husker riktig - at jeg skal ha 75% fett, 20% protein og 5% karbohydrat. Og at hvis det blir for mye protein, så setter det i gang insulinproduksjon og fettlagring istdf fettforbrenning. Her er en del å sette seg inn i, men jeg har tid til det.

(SEN) FROKOST
To kokte egg, delt i terninger og blandet med et par ss majones. Vann, kosttilskudd og kaffe med fløte.

LUNSJ
En kopp grønn te, vann.

MIDDAG
En fleskepølse - som jeg spiste i biter. Og en kyllingfilet stekt i smør og krydret med Provencekrydder. Vann og kosttilskudd.

KAFFE
En kopp kaffe med fløte. Biter av camenbert som "konfekt".

Rødvin, urtete, vann og kosttilskudd utover kvelden. Og et par Fribol-drops.

Ingen kommentarer: