mandag 9. januar 2023

Gammel og tung. Men ukuelig optimist.

 Morgenvekt 107,3 kilo.

Det er et fast mønster i vekthistorikken min, at først når det kommer hit klarer jeg å mobilisere og ta grep. Hver gang jeg starter, tror jeg at dette er siste gang jeg er så tjukk. Den stakkars kroppen følger med, og huden strekker seg rundt alle disse unødvendige kiloene.  

Hvorfor er jeg – og mange andre – så maktesløse mot mat? Hvorfor spiser vi mer enn vi bør, og feil mat? Mannen min lurer på om ikke jeg kan få noe medisin, men jeg vil ikke tilføre kroppen noe som påvirker hormoner eller andre mekanismer. Jeg vil klare det selv.

Thor Foseids kostplaner har hjulpet mange. Så jeg vil lene meg til en av dem – og være så konsekvent som jeg kan. 

Mange har nytte av dette med periodisk faste og spisevindu. Nå jeg vil ha dagens første måltid kl. 12, en usukret smoothie kl. 15.30 og middag kl. 18. Og altså faste fra kl. 19.

Ingen kommentarer: