lørdag 30. oktober 2010

Uke 124, dag 6: En dårlig periode

Jeg er inne i en dårlig periode. Kroppen er ugrei, smerter og vanskeligheter med å bevege seg.

Holder meg på lavkarbo, men spiser for mye og skeier ut en gang i blant. Ikke så voldsomme utskeielser: et knekkebrød, en halv banan eller et ekstra glass vin. Men det tar meg over karbogrensen, og fører til stor mage og vektoppgang.

For tiden veier jeg mellom 95 og 96 kilo. Det er ikke noe hyggelig … :-(

Den siste tidens diskusjoner i media om "tjukkaser" og selvpåførte plager hjelper meg ikke. Jeg blir bare demotivert og lei meg. Føler at jeg blir sett negativt på. Jeg blir enormt provosert av forståsegpåere som ALDRI har vært overvektige, men likevel påberoper seg å vite hvordan vi - som har MANGE kilo for mye - skal komme ned i vekt med å "bevege oss litt mer og spise litt mindre". Disse folkene har ikke filla peiling på min situasjon.

1 kommentar:

Dilledame sa...

Hei ♥ så fint at du er her ☺

Jeg kjenner meg så godt igjen i alt det du skriver og føler at vi er veldig like, hehe.. for den der tjukkasdiskusjonen treffer meg også veldig hardt. Det var forresten enda verre før, for sårbarheten øker i takt med vekta her.
Jeg husker en gang eksmannen min sto og pekte på Knut Borge på tv. Jeg har alltid likt tv-programmene med Knut Borge! Eksmannen min så bare "den f... feite....", og jeg krympet meg med mine 125 kg.

Nei, hva skal vi gjøre for å komme på sporet igjen? Jeg leser på lavkarboforumet hver dag og ser at de som klarer å drikke nok vann og få i seg mye fett, samt de holder 2 måltider hver dag, de går ned.
Jeg prøvde meg på en "frokostblanding" her om dagen: 2-3 kokte egg blandes med 3 striper stekt bacon og toppes med 1 ss linfrø og 20 gram meierismør. Sant, det holdt meg god og mett i mange timer.
Kanskje skulle forsøke å spise noe slikt daglig en stund?

Jeg kjenner at jeg blir litt "gira" når jeg leser hva andre gjør for å lykkes :-)

Ha en fin høstsøndag :-)