søndag 15. november 2009

Uke 74, dag 7: Det er blitt en livsstil, men vekten står jo stille

Morgenvekt: 92,1 kilo.

Ketogen mat er blitt en livsstil som jeg trives utrolig godt med. Men jeg klarer jo ikke å gå ned. Og av forskjellige årsaker er det vanskelig å drive fysisk trening for tiden. Kanskje må jeg vurdere en pause fra den ketogene maten - som Bella fra ketolyseforumet gjør? Prøve meg med mer vanlig lavkarbo, litt frukt og grønnsaker men mindre fett? Hm, det blir nok vanskelig. Er redd for å trigge apetitten. Jeg husker alt fra ungdommen hvordan andre kunne stille sulten med et eple eller en gulrot, mens jeg bare fikk økt sult av det - den maten laget nesten et hull i magen …

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei :)
du er i tenkeboksen ser jeg.. Vet du, jeg syns du skal prøve deg.. men hold deg strengt innafor 50-70 kh, så tror jeg det går bra..

Kroppen min har i allefall forandret seg veldig med tanke på metthetsfølelse..
jeg blir mye fortere mett enn før, og ja jeg blir mett på et eple+ 10 nøtter :)

Jeg følger litt Fedonske prinsipper om å holde blidsukkeret stabilt. Da trigger en ikke insulinpumpa til å starte, og søtbehovet uteblir helt. akkurat som når man er i ketose.

Jeg spiser jo nesten ketosemat, bortsett fra frukt og yoghurt.. så overgangen er jo ikke så stor.. men det vet du jo :)

Lykke til med valget.. og stå på fortsatt du ...

Hilsen Bella på ketolyse .

Anonym sa...

Glemte å si at jeg må holde meg helt unna brød..
Det prøvde jeg meg på her for litt siden, og da skjærte det seg helt.. mye vil ha mer..

Bella

Fru Løvetann sa...

Heisann Bella!

Takk for hilsen, det er hyggelig at du stikker innom.

Ja, det er så mange dilemmaer med denne maten at jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere det … Har liksom ikke helt "fighting spirit" og fokus for tiden. Det er vel der problemet ligger …

Fru Løvetann sa...

Det der med brød, det har vi felles. Jeg får fullstendig "tenning". For tiden har jeg besøk som er brødspisende. Brødet roper på meg fra kjøkkenbenken! Men jeg har ikke lystret … :-)