onsdag 1. september 2010

Uke 116, dag 3: En ny fet dag :-)





En ganske god natts søvn med anledning til å dra seg litt utover formiddagen. Deilig!

Morgenvekt: 91,3 kilo. Det går riktig vei, og jeg er veldig glad for det! Jeg er bare litt over en kilo fra 80-tallet. Det neste målet blir 88, som jeg var nedom etter 49 uker på kuren. Og derfra blir det ny, reell nedgang til tall jeg ikke har sett siden en gang på 1990-tallet, tror jeg.

I morgen er det to uker siden jeg la om fra ketolyse til Skaldeman, og jeg er to kilo lettere.

Jeg har jo noen odds mot meg i slankingen; er for gammel, har slanket meg mye før i tiden, har skader som gjør det vanskelig å trene noe særlig osv. Men samtidig klarer jeg å holde ut og være konsekvent på lavkarbo. Maten gjør meg mett og fornøyd, så det er ikke noe stort offer å holde seg til den. Det har nok en del å gjøre med fettet; fett gjør fornøyd. En gammel slektning av meg pleide å si "Fett smører nervene". Tenk om de på psykiatriske institusjoner (og andre institusjoner innen helse, gamlehjem osv.) kunne fått mat med fett og protein og mindre karbohydrat? Kunne det gjort sitt til at folk kom seg fortere? Jeg tror det! Kanskje vil man i fremtiden skamme seg over at samfunnet var så primitivt at det fôret syke mennesker med mat som påvirket dem negativt?

FROKOST
Tre ostechips med Jarlsbergost, salami, majones og persille. En kopp kaffe med fløte. Vann og kosttilskudd.

Ingen lunsj, men tok kosttilskudd og grønn te.

MIDDAG
Som i går; stekt kjøttdeig med egg og ost. Litt rømme og persille. Vann og kosttilskudd.

KAFFE
En kopp kaffe med fløte. Orket ingenting til.

KVELDS
En kopp grønn te og to biter camenbert.

Ingen kommentarer: