torsdag 2. september 2010

Uke 116, dag 4: En liten sving opp igjen :-(





Morgenvekt: 91,6 kilo. Det var litt ergerlig å gå opp 300 gram fra i går. Skjønner ikke helt hvorfor, synes jeg spiste lite i går og har sovet godt i natt … Men pytt, pytt!

Sjekket livmålet mitt, det er omtrent det samme som i september 2008, selv om jeg er noen kilo lettere. Må nok gjøre litt for å stramme opp magen. Spesielt viktig hvis jeg faktisk nå kan gå ned litt!

FROKOST
Fire ostechips med avokadomos. Eggerøre av to egg og litt fløte. Vann, kosttilskudd og kaffe med fløte.

LUNSJ
Tre skiver Jarlsbergost med tre skiver salami og persille. Vann, kosttilskudd og grønn te.

MIDDAG
En kyllingfilet, stekt i smør og Cocosa, krydret med Provencekrydder. En og en halv avocado. Vann og kosttilskudd.

KAFFE
En kopp kaffe med fløte og fire biter camenbert.


Kroppen min er rar for tiden. Jeg vet ikke om det er på grunn av ketosen eller om jeg er kommet i overgangsalderen. Jeg har en spesiell varmeproduksjon som kommer i bølger både dag og natt, pluss litt halsbrann og hjertebank (spesielt når det er lenge siden jeg har spist) - og jeg er trøtt tidligere på kvelden enn jeg pleier. Skal sjekke litt på nettet om det er noe som følger med ketosen. Kan ikke huske at jeg hadde det på denne måten da jeg startet med ketolyse sommeren 2008.

Og apetitten er gudskjelov borte, i den forstand at jeg ikke "må" ha mat. Det er en veldig behagelig tilstand!

2 kommentarer:

Dilledame sa...

Au da.. noen ganger finnes det ingen forklaring på disse hektoene. Jeg leste et sted på nettet i går om at man kunne bli ekstra overfølsom for karbohydrater når man var gått over på lavkarbo.
Klart at det er vann, men jeg ser at du også har drukket litt grønn te, noe som skal være vanndrivende. Nei, jeg vet ikke. Men lykke til med resten av denne dagen da.

Fru Løvetann sa...

Heisann Sissel

Ja, jeg tenker også at av og til er det ingen forklaring. Det er vel naturlig med svingninger …

Jeg leste også det der med overfølsomhet, og synes jeg har merket det selv. Men så var det en som sammenlignet det med å bli eksponert for sol: Hvis man har vært lite ute, blir man fort solbrent= "tåler ikke" sol. Og motsatt hvis man har vært mye eksponert, tåler man det bedre. Det var en god forklaring som jeg slo meg til ro med. Uansett vil jeg aldri gå tilbake til det vanlige kostholdet jeg hadde før 2005 … !

Er nesten mer spent på din vekt i morgen, enn jeg er på min egen. Det er noe spesielt ved at du skal runde et ti-tall!