fredag 10. september 2010

Lesestoff om lavkarbo …




Jeg har lest mye av lavkarbolitteraturen og er lykkelig eier to av Fedon's bøker, den ferske fra Sofie Hexeberg, Bedre uten brød av Lutz, Slank med ketolysekuren (pluss etterpåboken) av Torkil P. Andersen, flere bøker om sukker/GI, et par av Skaldemans bøker m.m. Har også abonnert på Mat & Helse siden starten … Så det er ingen mangel på bøker og blader!

Men fortsatt tror jeg visst at jeg skal finne ut mer ved å lese. ;-) Så nå dropper vi Mat & Helse, og går over til det nye VOF-bladet. Og så har jeg anskaffet Good Calories, bad calories. For å si det sånn; i den boken er det ikke et eneste bilde eller oppskrift men det ser ut til å være en gjennomgang av slanketenking, -undersøkelser og -råd siden 1800-tallet og frem til i dag. Tungt stoff, men jeg tenker å ta det porsjonsvis.

*fniser* Lurer på om jeg skal legge alle lavkarbobøkene mine på en vekt og se hvor mye de samlet veier?

Ingen kommentarer: