torsdag 3. desember 2009

Uke 77, dag 4: Prøver å droppe tyggegummi

Morgenvekt: 92,3 kilo.

Jeg har på lavkarboforumet oppdaget at tyggegummien som jeg bruker kan være uheldig!!! Jeg har jo tygget en del Extra, men den er søtet med et søtningsmiddel som noen mennesker tydeligvis omdanner til sukkerlignende stoffer i tarmen. :-(
Så nå prøver jeg å kutte ut tyggegummi … Tar heller en stor IFA iblant.

Hvis jeg i tillegg kunne spise litt mindre mat og litt mindre nøtter/mandler - så hadde nok vekttapet kommet i gang!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære fru Løvetann. Jeg er bare innom for å ønske deg en riktig god jul :-)

Nå håper jeg at du har kosa deg og ikke stresset så mye, i alle fall ikke med maten.

Nå kommer det jo et nytt år med alle muligheter. Jeg kikket innom desember i fjor her i bloggen din, og da ble jeg ganske imponert:

Du har klart å holde vekta (ca.) i 1 år, og ikke kommet tilbake til 105 + 10% slik det pleier å være, for meg altså. Så nå synes jeg at du har et flott utgangspunkt. Gratulerer med det!

Nå har jeg tenkt å fokusere på 5 kilo i løpet av vinteren. Det er ikke mye, men bra likevel, siden jeg også har stått lenge stille på mine ca 82. Det er veldig mange år siden jeg har vært under 80, så det vil jeg veldig gjerne. Kiloene sitter bedre for hvert år.

Ha en fortsatt god romjul og lykke til.

Klem og hell fra Sissel O

Fru Løvetann sa...

Kjære Sissel O.
Mange, mange takk for hyggelig hilsen med oppmuntrende ord. Så koselig at du tok deg bryet med å sjekke fjorårets status! Du har jo selvfølgelig rett i at det er bra at jeg ikke har gått tilbake til over utgangspunktet + +. For det er jo slik det har vært for meg også, tidligere. Jeg må nok tenke på dette, og gi meg selv en klapp på skulderen. :-)

Ønsker deg et riktig godt nytt år og lykke til med dine fem neste kilo! Du møter sikkert sommeren godt under 80 kilo.

Klem fra fru Løvetann