mandag 23. mars 2009

Uke 41, dag 1: Straffen for å spise for store porsjoner …





En tilbakevendende erkjennelse; for store porsjoner bremser vekten. Morgenvekt: 91,5 kg.

Mosjon
Syklet en drøy mil før frokost.

I tillegg til det jeg har listet opp er jeg redd for at jeg kanskje har spist litt eggekake, valnøtter og/eller mandler som ikke er registrert!

FROKOST
Eggekake med gul paprika og agurk. Litt mandler. Kosttilskudd, vann og kaffe.

LUNSJ
Kakaokrem med mandler, vann og te. Glemte kosttilskudd!

MIDDAG
Ovnsstekt torsk med creme fraiche, nøtter, mandler, revet pepperrot og Jarlsbergost. Brokkoli og avokado. Kosttilskudd og vann.

KAFFE/DESSERT
Kakaokrem og kaffe.

KVELDS
Det siste av kakaokremen. Vann.

Kosttilskudd, vann og urtete ved sengetid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på du :)

Synes du er flink som står på jeg :)
En liten ting - et tips og triks fra min egen (tidligere) erfaring - kan de3t være en ide å unngå vekten i en uke eller to av gangen?
Jeg ble i hvertfall noe irritert de dagene jeg veide meg ofte - og ikke så resultater eller at det faktisk gikk feil vei - selv med bare et par 100 gram :p

Forresten - uten å ha lest mye på bloggen din enda - har du en vekt som måler fett% og vann% i kroppen i fht høyde, alder og kjønn?
En slik vekt er i hvertfall supermotiverende - da man ser nedgang i % fett selv om ikke kg viser dette :)

LYKKE TIL VIDERE!

Starshine :)

Fru Løvetann sa...

Hei Starshine

Takk for hyggelig tilbakemelding og interesse for bloggen! (Fint navn du har!)

Unngå vekten? Nei, for meg er det nok riktig med veiing hver dag. Jeg trenger den kontinuerlige tilbakemeldingen, ellers ville jeg følt at jeg famlet i blinde. Men jeg vet at folk opplever det forskjellig, og det er tydelig at en del har det bedre med å veie seg sjelden.

Jeg ønsker meg en sånn vekt som du skriver om! Ble i en periode veid slik på Lindbergklinikken da jeg gikk der for noen år siden, og det var skikkelig motiverende! Dessverre investerte jeg på samme tid i en dyr, vanlig vekt. Så jeg synes ikke jeg kan tillate meg å bruke penger på en ny vekt nå. Men kanskje jeg skulle satt det opp som "belønning" når jeg har gått ned halvparten av målet mitt? Nå har du gitt meg noe å tenke på …

Anonym sa...

Belønninger er viktig :)
Å kan en belønning igjen brukes til på motvivere deg enda mer så hvorfor ikke?? ;)

Lykke til videre :)