lørdag 14. mars 2009

Uke 39, dag 6: Uffda …







Ulvehunger og stort matinntak i går viste seg på vekten i morges, selvfølgelig. Morgenvekt: 91,6 kg. Det er 200 gram opp fra i går og det er dessverre lønn som fortjent. Jeg spiste mye i går …

Mosjon
Syklet en drøy mil før frokost. Det var litt tyngre enn i går, men helt greit å gjennomføre.

Gikk tur om kvelden, en drøy halv mil. Og på hjemveien smalt det i kneet, så nå er det slutt på moroa noen dager …

FROKOST
Spiste alt for mye til frokost! Spiste egentlig frokost to ganger … Rart hvordan depresjonen styrer sultsenteret. Og jeg orket ikke stå imot ulvehungeren, ikke i dag.
Omelett av egg, rømme, revet ost, mandelmel, johannesbrødkjernepulver, bakemiks, fiberhusk. Noen skiver kjøttpålegg, agurk og strimlet gul paprika.
- Og så mer omelett, med rømme og gulost.
Kosttilskudd, vann og to kopper kaffe.

LUNSJ
Mer av morgenomeletten, med rømme og nøkkelost. Kosttilskudd, vann og grønn te.

MIDDAG
Stekte krydrede kyllingbiter med brokkoli, løk, pinjekjerner. Avokado. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
Kakaokrem med mandler. En kopp kaffe. Vann.

KVELDS
Rester fra middagen.

Kosttilskudd, vann og urtete.


Depresjonen som kom så uventet på meg
Jeg vil prøve hindre depresjonen i å få overtaket, så jeg må gjøre ting som er gode for meg. Det har vært for mye stress og reising de siste ukene, og jeg tror det har utløst denne depresjonen. Torsdagen var virkelig svart, gårsdagen litt bedre. Jeg vil prøve å holde depresjonen i sjakk.

Liste over ting som gjør meg godt - nærmest "reseptfrie antidepressiva":
- Fysisk aktivitet som f.eks. sykling, turgåing, sex, dans, qi gong
- Karbad med duftende tilsetninger som einer-, sitron- eller appelsinaroma
- All slags teer, særlig med aromaer som kanel, jasmin, sitron
- Krydder i maten, som f.eks. ingefær, koriander
- Masse lys av alle slag, både dagslys, elektrisk lys og levende lys
- Musikk fra ulike sjangre som klassisk, jazz, rock, folk og pop
- Se noe morsomt eller fint på tv: "snille" filmer, konserter eller komedier
- Lese noe som løfter meg, kanskje jeg skal ta frem noen bøker av Marianne Fredriksson?
- Dagdrømming, kan gjøres hvor som helst og når som helst
- Rydding og husarbeid hjelper faktisk også, hvis man bare klarer å komme i gang
- Skravle med venninner

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Fruløvetann.. er innom av og til og ser litt hos deg:

Må bare få si at jeg sys du er så utrolig flink... Målbevisst og strukturert .

Men den holdningen der vil du nå vektmålet ditt, og holde deg der :)

Måtte bare skryte litt av deg..
Lykke til vidre da :)

Hilsen Bellabo fra ketolyse

Fru Løvetann sa...

Hei Bellabo

TUSEN TAKK for hyggelige ord! Det er godt å høre at andre har tro på meg, særlig når det går såpass sakte med vektnedgangen som det gjør.

Selv masse lykke til!