søndag 1. mars 2009

Uke 37, dag 7: Inderlig lei av mageproblemer!




Fikk ikke sove i natt på grunn av stress foran en planlagt reise. Alt for mye må være ferdig før jeg reiser, og alt for lite er gjort. Tankekvernen slo seg virkelig på da jeg la meg, med beregning av hvor mye tid de forskjellige tingene ville ta i dag. Hjertebanken økte på, og jeg ble mer og mer stressa fram til halv fire, omtrent. Da fikk jeg endelig sove, men da begynte magen å trøble! Så det var en kaosnatt, men jeg fikk sove litt utover formiddagen.

Morgenvekt: 93 kg blank. Jeg burde være glad, men det handler jo bare om tom mage etter en del dobesøk mellom halv fire og halv ni … Så jeg klarer ikke å juble.

Nå blir jeg jo "tvunget" til å spise små porsjoner på grunn av magetrøbbelet, men jeg kjenner at det også er en psykologisk kneik i å spise mindre til måltidet og ikke få den gode, mette følelsen. Det trigger noe i meg … Jeg forstår at det er nødvendig, om jeg skal gå ned i vekt. Jeg vet også at jeg er så gammel at forbrenningen min ikke er så effektiv som hos yngre. Så jeg må snu mitt mentale bilde av hva som er riktige porsjonsstørrelser for meg. Meeeeeget utfordrende, ja!

FROKOST
3 små skiver av eggepannekaken fra i går, litt agurk og en klatt rømme. Kosttilskudd, probiotika, vann og kaffe.

Mosjon
En rolig tur på litt over 2 km. Veldig deilig å gå i dag!

LUNSJ
2 skiver roastbeef, 2 skiver Jarlsbergost, 2 stilkselleristenger og litt valnøtter. Kosttilskudd og resten av kaffen fra frokosten.

MIDDAG
(kommer)

KVELDS
(kommer)

Ingen kommentarer: