tirsdag 11. mai 2010

Uke 100, dag 2: Tenk at jeg har holdt på så lenge …

Underlig at jeg nå er i min uke 100 med ketolyse-/lavkarbomat.

Jeg veier 10 kilo mindre enn da jeg begynte på kuren (13 kilo mindre enn det tidspunkt da beslutningen om omlegging ble tatt). Men syv kilo mer enn ifjor, da jeg var på det laveste. Har det bedre på mange måter, bl.a. diverse blodprøver. Men veier for mye!

Spiser nok riktig, men for store mengder. Trener for lite - dvs ingenting. Kan jeg si at jeg går på ketolysekur, egentlig? Jeg gjør i alle fall ikke som jeg skal! Og de fine sommerklærne jeg kjøpte ifjor, som jeg skulle vokse inn i, kan jeg ikke bruke …
:-(

2 kommentarer:

Dilledame sa...

Gratulerer med 100-ukers-jubileumet ditt ♥

Du er flink til å se positivt på tingene, selv om du sliter litt.
Det gjør jeg også, for det ser ut til å sitte bom fast.

Når jeg leser rundt på lavkarboforumet, så ser det jo ut til at folk spiser seg mette, og det er ikke måte på hvor lite mat de trenger for å bli mette. Andre igjen virker som om de spiser enorme mengder, og folk er slett ikke med på noen porsjonsberegning, kaloritelling eller den slags.

Jeg har kommet til at for min egen del så er det absolutt ingen frie mengder av noe som helst, men kanskje det går an å spise både høyfett-lavkarbo og begrenset til et visst antall kalorier. Det må jo være rene kinderegget.

I teorien så er det himla lett å slanke seg, ikke sant :-)

Ha en flott dag!

Hilsen Sissel

Fru Løvetann sa...

Heisann Sissel O

Takk for hyggelig hilsen!

Jeg tror du har helt rett, eller det passer i alle fall for meg også: Det er ingen frie mengder, og løsningen er sannsynligvis høyfett, lavkarbo i kombinasjon med kaloribegrensning.

Dette med kaloribegrensning tror jeg også Torkil antydet til meg en gang ifjor, han bad meg kuttte ut "ekstrafettet" jeg brukte. Jeg trengte f.eks. ikke majones/rømme/smør oppå pannekakene som inneholdt fløte/rømme. ;-)

Jeg så du hadde vært så flink og systematisk da du laget suppeporsjonene dine. Så i dag har jeg veid alle ingrediensene i eggepannekaken. Skal se om jeg klarer å regne ut karbeinnholdet. Tungt, men sannsynligvis nødvendig.

Ha en flott dag, du også! Håper solen skinner på deg!