mandag 15. juni 2009

Uke 53, dag 1: Ett år på ketolyse - 15 kilo lettere

Morgenvekt: 90 kilo blank. Da er fasit etter ett år at jeg er 15 kilo lettere. (Og hele 18 kilo lettere enn da jeg var på det tyngste, noen uker/måneder før jeg begynte på ketolysekuren.)

Jeg har stått stille på denne vekten lenge. Var et par kilo under, men la dem på meg igjen. Skulle veldig gjerne blitt på 88 kilo og sluppet dette 9-tallet først i vekten min!!! Men summa summarum er jeg selvfølgelig veldig glad og fornøyd med å ha kvittet meg med så mye overvekt på en så behagelig måte!

Jeg har, som det går frem av høyre kolonne, hatt to perioder der jeg ikke har fulgt ketolysekuren. Det ene var en vedlikeholdsperiode med lavkarbo (men ikke ketose), som jeg tror var gitt råd om av ketolysepappa Torkil selv. Og det andre var 14 dagers mer "normalt kosthold" i forbindelse med testing av mulig proteinintoleranse (peptider i blodet, Neurozym). Ellers har jeg spist som jeg skulle. Følger vel ikke ketolysebokens matopplegg, men har laget min egen variant som fungerer rimelig bra. Tror jeg gnafler litt mye mandler innimellom og lurer på om det er årsaken til stagnasjonen. Eller om det skyldes for mye inntak av meieriprodukter.

Har lest GI-null av Sten Sture Skaldemann, den svenske slankeguruen som har utformet dietten sin på bakgrunn av egne erfaringer. Jeg synes det er interessant det han skriver og vurderer faktisk å ta en periode på hans strengeste diettvariant, for å teste om jeg må ennå lenger ned i karbeinntak for å gå raskere ned i vekt.

Ingen kommentarer: