fredag 5. juni 2009

Uke 51, dag 5: Katastrofeveiing





Morgenvekt: 90,7 kg. Dette er jo ganske katastrofalt, nesten tre kilo opp! Jeg kjenner at jeg har mistet piffen på ketolyse og det gode fokuset som jeg hadde. Det er kanskje på tide med en pause, nå etter så lang tid? Men hvordan skal jeg gjenerobre de siste tre kiloene?

FROKOST
Eggerøre av to egg, litt fet kokosmelk og smør. Avokado. Urtesalt. Vann og kaffe.

LUNSJ
En stekt kyllingfilet med smør og krydder.

Gnaflet mandler og drakk grønn te.

LUNSJ II/TIDLIG MIDDAG
Rømmegrøt (Gerds oppskrift) - en stor porsjon med kanel.

Gnaflet mandler og drakk vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe med fløte

SEN MIDDAG/KVELDS
Ferdigstekt, skivet oksestek med Knorrs ferdigsaus (peppersaus) og kokt brokkoli. Vann.

Et glass rødvin.

2 kommentarer:

Liv sa...

Etter nesten 15 kg. kan det kanskje være godt med en vedlikeholdsperiode, der du kan tenke på litt andre ting, spise litt mindre strengt og sånn? Kanskje?

Jeg kjenner frustrasjonen din, jeg gruer meg til det evt. stopper for meg. Jeg regner jo med at den dagen kommer, og sikkert før jeg er ferdig med de ønskede kiloene, men ja, jeg gruer meg.

Håper du finner en løsning, den ene eller andre veien.

Fru Løvetann sa...

Heisann Liv,

takk for hyggelig kommentar!

Ja, det er et dilemma: Om en skal velge å kjøre strengere en stund for å komme nedover på vekten eller om det er bedre å ta en vedlikeholdsperiode for å gi kropp og sjel litt mindre stress.

Jeg vil helst ned til 88 kg igjen før jeg tar vedlikehold, for det føles som et stort nederlag å ta pause på dette nivået.

Jeg ser at jeg spiser for mye og kjenner at jeg stresser med ting i privatlivet, så dette er nok det som er årsaken til vektøkningen.

Takk for gode ønsker. Lykke til med ditt prosjekt.