tirsdag 9. juni 2009

Uke 52, dag 2: Vekten fortsatt over 90 :-(


Skal jeg bli her oppe over 90 kilo for bestandig? Dette er leit. Men jeg kjenner på kroppen at den binder alt nå. Det surrer mye i hodet mitt, mye som skjer rundt meg med familien og andre, mye som jeg er involvert i. Stress er virkelig ikke bra! Det får meg til å spise for mye og gjør sannsynligvis noe med hormonene/ stoffskiftet/ annet i kroppen som påvirker vekten. Akkurat nå kjenner jeg ikke en gang at jeg har gått ned 15 kilo siden ifjor, men føler meg stor og tung. Uff. Its's no hocus pocus, it's all about focus var det en som skrev på lavkarbo.no. Og det er ingenting magisk ved at jeg ikke går ned, tror jeg. Det er fokuset som ikke er der. Det merker jeg godt.

Det jeg i hvert fall har bestemt meg for, er å ikke gi opp. Dette kan være en tung periode, men jeg skal holde fast ved ketolyse inntil videre. Jeg tror det blir feil å få over på "vedlikeholdsmat" akkurat når man har det sånn som jeg har det nå. For det er krevende å skulle håndtere "litt" karber, og da må jeg i hvert fall være skjerpet.

Morgenvekt: 90,4 kilo.

FROKOST-LUNSJ KOMBINERT
Eggepannekake av fem egg, fet kokosmelk, creme fraiche, mandelmel, bakemiks (fra ketolyse), krydder m.m. En hel avokado. Basilikumblader. Tok bevisst en stor porsjon for å være sikker på å være mett gjennom en krevende dag, men det ble ubehagelig mye. Kosttilskudd, vann og kaffe.

Ingen kommentarer: