søndag 7. februar 2010

Eggepannekake





Når jeg lager eggepannekake, enten for å spise hjemme eller ha med på reise, varierer det litt hvordan jeg gjør det.
- Noen ganger lager jeg bare eggerøre med fløte, ost og krydder.
- Andre ganger lager jeg en pannekake ved å blande ulike former for mel og krydder oppi røren og la den stivne under steking i pannen, deler den opp i biter og snur disse.

- En oppskrift på slike pannekaker uten melk finner du her
- En av de første gangene brukte jeg en modifisert utgave av Gerds pannekaker, det jeg gjorde skrev jeg om her
- Den pannekaken jeg hadde meg med på reise denne uken var laget av ingrediensene på bildene, mengde etter "gefühl"-prinsippet

2 kommentarer:

Dilledame sa...

Oi ☺ Tuuusen ♥-lig takk for skikkelig flott oppskrift på eggepannekaker!

Så bra! De ser virkelig både gode og praktiske ut.

Fru Løvetann sa...

- Håper du får glede av dem!