søndag 21. februar 2010

Uke 88, dag 7: Søndagen, klarer ikke å motivere meg for noen skjerpings neste uke :-(

Jeg startet dette året med tanken om å gå ned 10 kilo fra januar til juni. Jeg føler at jeg svikter meg selv hver dag ved at jeg spiser for mye og ikke klarer å være skjerpet nok. Det er ikke moro å stå stille på vekten, men det er bare min egen skyld. Hver helg tenker jeg at jeg skal satse på nytt fra mandag morgen, kutte porsjonene og bevege meg mer. På en måte føles det som jeg ikke har det som skal til, hverken vilje eller energi. Samtidig er det jo ingen andre (og ingen ting annet) som kan gi meg det løftet enn at jeg selv tar tak.

Morgenvekt: 93,4 kilo.

FROKOST
Et stykke eggekake, selleristilk. Vann, kosttilskudd og kaffe med fløte.

LUNSJ
Litt forskjellig sammenrasket, ost og fenalår. Skeiet ut med et stykke rug-sprø, med smøreost. Vann, kosttilskudd og grønn te.

MELLOMMÅLTID
En halv Atkins Advantage-bar. Jeg må bare slutte å kjøpe disse … Mer vann og te.

3 kommentarer:

Dilledame sa...

Kjære fru Løvetann :-)

Jeg skjønner så inderlig vel at det er vanskelig å motivere seg når vekta ikke er på lag. Det er det samme her. Er det alderen som lager denne tregheten tro? Før var det så mye lettere å rase ned noen kilo, men nå sitter de ganske fast.

Stress er også en dårlig ting for vekta, og det tror jeg nok at jeg kan skylde litt på denne vinteren. Jeg har jobbet utrolig mye overtid de siste par månedene, men tenker at jeg skal unne meg litt egenpleie og kos når våren setter inn. Jeg gleder meg veldig til vår og sommer, og snøfritt.

Sender over en (fantasi) kjempediger bukett med tulipaner i alle farger og ønsker deg ei god uke ☺

Lone sa...

Hei!

Jeg må bare si at du er en utrolig inspirasjon! Ser at du har møtt på en skikkelig vektblokade. Men likevel forsøker du å fortsette. Det er beundringsverdig! Håper det løsner så du får igjen den gløden du hadde på de eldre innleggene dine:)

Vet ikke om du har forsøkt å bruke chilli i maten din? Det vil hvertfall sørge for at forbrenningen øker over en periode. Kanskje det er det som skal til for å få en liten kickstart i riktig retning?

Uansett så ønsker jeg deg all verdens lykke til! Tusen takk for at du deler dine erfaringer med oss andre :)

Fru Løvetann sa...

Tusen takk for veldig hyggelige kommentarer, Sissel O og Lone!