fredag 22. februar 2019

Vekten utfordrer meg, men jeg skal holde ut - og vinne!

De siste dagene har vekten vært ugrei. Jeg var jo så glad søndag da den var kommet ned til 97,9. Men så spratt den uforklarlig opp til 98,6. Deretter 98,4 og så 98,2. Og satt fast der helt til i går.


Er det jeg som har spist litt mye pålegg, noen ekstra paranøtter om kvelden og noen ruter mørk sjokolade? Er det for lite søvn og for mye stresstanker?

Eller er det kroppen som går i forsvar og vil holde fast på den velkjente, trygge vekten?

Jeg vet ikke annet enn at denne gangen skal jeg holde ut - og vinne kampen! No more fat lady! Jeg er lei av den tjukke kroppen min! Jeg er tålmodig og gir meg ikke!

Og heldigvis, i dag viste vekten igjen 97,9 kg.

Jeg har kjent på sulten de siste dagene. Og det går selvsagt litt ut over både kollegaer og familie. En blir litt "tydeligere" når en ikke får pakket seg inn i mat. Så jeg må innimellom be om unnskyldning når jeg har vært litt for skarp i tonen.

Ingen kommentarer: