lørdag 2. februar 2019

Lørdag morgen - minus 5,1 kilo så langt

Fiskemiddag fra Din Helsemat, etter oppvarming i stekeovn. 
Denne emballasjen tåler 200 grader, så jeg varmer ofte
middagen i stekeovnen på 175 grader i steden for mikro,
som tar mer på konsistensen og kanskje er usunt.
Også denne uken har jeg levd av ferdigmaten, og det går bra. Morgenvekt i dag er 101,2 kilo.

Jeg supplerer med litt egg, kjøttpålegg (favoritten for tiden er tunge) og sardiner i olje. Og salat og tomat.  (Men noe har forandret seg i smakssansen, og tomatene smaker ikke så godt nå.)

Melkeprodukter har jeg tidligere kuttet ut, med godt resultat. Så jeg bruker cocosa i kaffen i steden for fløte. Noen kvelder har jeg spist noen ruter mørk sjokolade og nøtter med lite karbohydrater.

Det blir vann, farris, kaffe og te til drikke. I to sosiale sammenhenger denne uken har jeg drukket et glass vin og bedt om den med minst sukker. Men det er ett, og bare ett, glass! Ellers vil kroppen måtte jobbe med å forbrenne alkoholen i stedet for fett.

Jeg plages ikke av sultfølelse.  For min kropp er ketose veldig bra. Humøret er fint og jeg har mer energi enn ellers. Nå begynner søvnen å bli bra også, det har vært (som tidligere) litt vanskelig innledningsvis.

Jeg bruker en del kosttilskudd, slik at det ikke er noe problemer med vitaminer eller mineraler mens jeg går på ketogen diett.  (Dette er også anbefalt av de legene som følger opp folk på ketogen diett.)

Morgenvekten i dag er 101,2 kilo. Det er jeg så fornøyd med! Nå har jeg gått ned over 5 kilo siden 7. januar, og det har vært utrolig lettvint. Hvis alt går som planlagt, vil jeg fortsette med dette opplegget i minst et halvt år.

Ingen kommentarer: