mandag 4. februar 2019

Mandag 4. februar - 6 kilo ned på en måned




Fantastisk å kunne notere 6 kilo ned . Da gjenstår det 12,3 før jeg er nede på målvekten, som er 88 kilo*.

Men jeg synes ikke at jeg ser noen forskjell på meg selv. Dobbelthaken og halsen virker snarere større enn før. Selvbildet er et vanskelig område for oss som er overvektige, derfor er det alltid så grusomt å se fotografier av seg selv.

Dette har vært fire behagelige uker, en så lettvint slanking har jeg aldri prøvd før! Kombinasjonen lavkalori og lavkarbo er åpenbart midt i blinken for meg.

Jeg føler ikke behov for å forandre på noe. Utfordringen min er nok å ikke ta noe i tillegg, ikke bli så høy på fremgangen at jeg ikke tror at jeg må passe på.


* Skal jeg tillate meg å spekulere litt?
6 kilo første måneden, så mye tror jeg ikke det går an å fortsette med. Hvis jeg går ned nesten 4 kilo i måneden de neste tre månedene, vil jeg nå målet i slutten av april/begynnelsen av mai.
Så hvorfor stoppe da? Kan jeg øke ambisjonene, når metoden er så god? Kan jeg se for meg å bare fortsette med denne maten til jeg har normalvekt - og så fortsette med en av de mindre ekstreme diettpakkene for å stabilisere?
Kan jeg slutte å være den tjukke fru Løvetann?

Ingen kommentarer: