søndag 21. mars 2010

Uke 92, dag 7: Det går riktig vei

Det er tydelig at to måltider om dagen er passe for meg. Det fører ikke til noen dramatisk rask nedgang, men det går i alle fall riktig vei. Og nå for tiden er jeg mye på farten, da er det fint å være så uavhengig av mat. :-)

Morgenvekt: 92 kilo. Det må jeg være fornøyd med.

FROKOST
Spiste veeeeldig sen frokost og alt for mye; 2 tjukke stykker eggepannekake, en avokado, noen ss rekesalat og en halv pakke krepsehaler. Ble stapp, stapp mett. Vann, kosttilskudd og kaffe med fløte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Jeg kom over denne bloggen i et forum på nettet. Har du gått på ketolyse i over ett og et halvt år? Er ikke det skadelig for lever og hjerte? Personlig tror jeg ketolyse kan virke, men best om man bare tar den en uke eller maks to uker i ny og ne. Jeg har selv gått ned 32 kg på et halv år ved hjelp av hard kondisjonstrening på tredemølle, jogging og lange gåturer kombinert med en balansert diett som inneholder litt fett, litt karabo og masse proteiner.

Fru Løvetann sa...

Hei og takk for innspill.

Ketolyse anbefales generelt for inntil 6 måneder av gangen, men det er ingen ting i veien for å holde på lenger om man er frisk og trives med det.

Hvorfor skulle ketolyse skade lever og hjerte? Jeg har bedre fysisk og psykisk helse + finere blodprøver med ketogen kost.

Nei, jeg kan aldri tenke meg at det er effektivt å bruke ketolyse i så korte perioder som en eller to uker. Forbrenningen må jo stilles om ved overgang til ketogen kost, og for noen tar det flere dager å komme i ketose.

Gratulerer med flott resultat på vektnedgang! Det er som kjent mange veier til Rom, og det er jo veldig bra at du har funnet noe som er så effektivt for deg - og klart å gjennomføre et så hardt opplegg! Det må ha vært veldig krevende, så det beundrer jeg virkelig. (Når du går ned så mye på så kort tid regner jeg med at du har noe kontakt med lege underveis?)

Hva som er mulig å gjennomføre og hva som gir best resultat for den enkelte er nok avhengig av gener, kjønn, alder, helsetilstand/sykdommer og en rekke andre faktorer. Jeg skulle gjerne gått ned mye fortere, men har dessverre ikke mulighet for hard fysisk trening og spesielt ikke det som belaster beina.

Er du ferdigslanket eller skal du ned mer? Hva tenker du å gjøre for å holde vekten?

Vennlig hilsen fru Løvetann