onsdag 9. september 2009

Uke 65, dag 3: Går ikke ned …




Det har blitt dårlig med oppdatering på bloggen i det siste. Men jeg tar stort sett bilder av det jeg spiser, så en del dager skal nok bli rekonstruert i ettertid.

Holder meg til ketogen diett og er alltid i ketose når jeg tester med stix.

Men jeg går ikke ned, sannsynligvis på grunn av flere faktorer:
• for mye mat (Jeg spiser rett og slett for store mengder.)
• for mye nøtter (Det er blitt en vane med en håndfull mandler etter hvert måltid.)
• for mye stress og for dårlig søvn (Det er umulig å slanke seg når man er så stressa.)
• for lite fokus (Hodet er opptatt med helt andre saker enn kostholdet.)
• for lite trim (Selv om jeg beveger meg i hverdagen, trenger kroppen min aktivitet som sykling eller svømming.)
• mangler ketolysekosttilskuddene (Jeg får i meg noen andre kosttilskudd, men har lenge manglet de fra ketolyse.)

Morgenvekt: 92,4 kilo. Tidligere i sommer var jeg nede i 88 kilo, så dette er - for å si det pent - utilfredsstillende.

FROKOST
(kommer)

LUNSJ
(kommer)

MIDDAG
Restemat; egg, kjøttdeig, brokkoli … Vann.

KAFFE
Pisket krem med kakaopulver og en anelse vaniljesukker. Svart kaffe. Vann.

KVELDS (ikke bilde)
To skiver lammerull, to skiver ost, rullet sammen med en stripe majones. Vann, kosttilskudd og urtete.

Et glass rødvin.

2 kommentarer:

Viclin sa...

Jeg går ikke ned i det hele tatt, så forstår at det er frustrerende.
Jeg tror også jeg spiser for mye mat. Alle snakker jo sånn om at kroppen nå går på en annen forbrenning og at man da ikke kan spise for mye, og jo mer fett jo bedre.
Men jeg tror rett og slett jeg får i meg altfor mye, når jeg bare pøser på med fett. Vekta står fortsatt stille i alle fall.

Fru Løvetann sa...

Og overspising kan ha flere grunner, tro jeg:

For meg er det nok slik at jeg (ubevisst) fortsatt er redd for å måtte gå sulten når jeg går på diett. Til tross for at jeg i over et år har trives godt med dette kostholdet og ikke vært sulten!

Kanskje er jeg ikke vant til å kjenne etter når jeg er normalt mett? Ubevisst vil jeg kanskje "sikre meg" til neste måltid?

Så er det rett og slett sabla godt med lavkarbomat, så jeg spiser også for mye "med munnen", altså på grunn av den gode smaken …

Tusen takk for hilsen, det var hyggelig å få kommentar på bloggen! En føler seg litt mindre alene da …