fredag 31. desember 2010

Godt nytt år!

Jeg ønsker min gode følgesvenn Sissel O. og andre lesere et riktig godt nytt år! Takk så mye for følge og kommentarer i 2010.

Jeg håper vi alle når - eller i hvert fall kommer nærmere - våre mål i 2011.

Motgang støter vi på underveis, men det gjelder å ikke gi opp. Fokus er viktig, finne nøkkelen for hvordan akkurat en selv kan leve med et mat- og aktivitetsnivå som holder vekten i rimelig nærhet av der den skal være.

For meg handler det om å holde meg til lavkarbo, men også om å spise mindre mengder mat. Problemet er ikke å holde meg til den riktige maten - det er lett, men å begrense mengden av den er vanskelig.

Utseendet én motivasjon, leddplager og generell sunnhet er andre. Jeg trenger å veie mindre, både for å trives bedre i dag og i fremtiden.

Før jeg startet ketolysekuren i 2008, veide jeg 108 kilo. Da jeg begynte, veide jeg 105 og trodde jeg at jeg skulle klare å komme ned til 70 kilo rimelig raskt. Slik er det ikke blitt. Ifjor var jeg nede i 88 kilo, og etter det har jeg altså lagt på meg 11 kilo igjen. I kveld endrer jeg målet mitt til 80 kilo. Det er mer realistisk.

Klarer jeg å gå ned 19 kilo i løpet av 2011? På tross av at det er vanskelig - jeg tror jeg skal klare det!

Ingen kommentarer: