mandag 4. mars 2019

Tankefull etter en helg med utskeielser. 9,2 kilo på 9 uker.

Denne helgen brøt jeg ketosen, for første gang siden 7. januar. Spiste litt mat med karbohydrater og drakk vin.

Jeg gjorde det uten en bevisst beslutning, men kjenner at jeg egentlig hadde behov for et brudd og at jeg nok underbevisst har forberedt meg på det.

Akkurat nå vet jeg ikke hva jeg synes om det; om det er bedre å være konsekvent og stram - eller om det er fint med et brudd.

Mitt tidsperspektiv er å fortsette med denne dietten resten av 2019. Og jeg vil ikke bryte mange ganger. Og jeg vet ikke om det er vanskeligere å komme inn igjen i ketose etter hver gang man har brutt, eller om det er greit for kroppen å bli rusket litt opp i.

Uansett - morgenvekten var 97,1 kilo og det kjennes godt. På 9 uker har jeg gått ned 9,2 kilo.

Erfaringen med å spise annen mat i helgen var at kroppen har vent seg til mindre porsjoner. Det var fint å kjenne - at jeg ikke overspiste mengdemessig i alle fall.

Ingen kommentarer: