fredag 2. februar 2018

Evig optimist

Mye har hendt siden sist jeg skrev her. Sykdom, diagnoser, nye slankeopplegg/nettkurs …

Det er også skjedd en praktisk forandring i livet mitt som gjør at jeg har det bedre psykisk, og jeg tror det vil gjøre det lettere å begrense matinntaket fordi jeg ikke på samme måte sliter med depresjon og avmakt i livet.

I desember 2017 viste vekten 104 kilo, og det hadde den gjort en tid.

Men plutselig løsnet det; jeg fant en spiserytme som fungerer bra:
1) Lavkarbomat
2) Små porsjoner
3) Ingen alkohol
4) Ingen mat mellom 18.30 og 09 neste morgen
5) Vanlig aktivitet: Rydding, husarbeid, gåing. Ikke noen pulstopper eller anstrengelser.

I dag veier jeg 95,6 kilo.

Jeg ser av min historie på bloggen at dette intervallet, mellom 105 og 95 har jeg holdt på med i mange år. Da jeg startet å blogge i 2008 veide jeg 105 kilo og ønsket å kvitte meg med 35 av dem.

Den store utfordringen ser ut til å komme når vekten når 92-93 kilo. Det er vel da kroppen får panikk og sender signaler om å gjenopprette den høye vekten som jeg har hatt. Den utfordringen må jeg forberede meg på.

Ingen kommentarer: