fredag 2. april 2010

Uke 94, dag 5: Mellom 92 og 93 hele uken

Morgenvekt: 92,5 kilo. (Det er egentlig gårsdagens vekt, for jeg glemte å veie meg i dag.) Vekten har svingt mellom 92 og 93 hele uken.

Denne uken har det vært mye besøk, og fokuset mitt har ikke vært det beste. Karbeinntaket har ligget litt over det optimale, ved to middager tok jeg en liten potet + rotstappe. Og så har jeg spist en Atkins-sjokolade og en Cavalier-sjokolade i løpet av uken. Jeg har lest at noen ikke kan spise Atkins-sjokoladene, at enkelte tar opp mere karber enn andre fra disse (noe med "sukkeralkoholene?). Så jeg har sikkert vært ute av ketose denne uken, i tillegg til at jeg har beveget meg for lite.

Med andre ord: Ingen toppers uke, men ikke så helt ille heller.

2 kommentarer:

Dilledame sa...

Hei igjen kjære Fru Løvetann. Hvordan står det til på dine kanter?

Nå som sola skinner, snøen er vekk og sommeren nærmer seg, så kribler det litt etter å få sving på noen kilo igjen. Er du med?

Fru Løvetann sa...

Kjære Sissel O

Takk for hyggelig hilsen! Ja, sola skinner og våren er kommet hit også. Det hjelper på så mangt, bl.a. humør og arbeidslyst.

Jeg har økt karbeinntaket mitt litt, bl.a. innført et og annet knekkebrød/fiberkjeks. Vurderer også frukt. Men til gjengjeld for økte karber, så har jeg funnet frem sykkelen! Og beveger meg altså litt mer.

Vekten har den siste tiden igjen ligget mellom 93 og 94. Det er vanskelig å komme under, kroppen vil liksom opp igjen hit. Som jeg har gjentatt så mange ganger, jeg veksler mellom å være frustrert over det og å være takknemlig for at jeg tross alt har gått ned fra 108 kilo for to år siden …

Er du i sving igjen, du? Jeg har ikke vært så mye på nett i det siste og har ikke fulgt med på noen.